Myšlienky v mojej hlave. ..

19. júla 2020, lamaja, Nezaradené

Dlho som zvažovala či sa o svoje myšlienky podeliť alebo nie? Ale poznáte to,pri kráčaní každodenným životom,okolnosťami s ktorými sa denne alebo aj občas musíme stretávať,udalosti a správy ktoré nás zahrňujú zľava sprava a zároveň skutočnosť,že častokrát sa síce nikto nepýta na náš názor ale prirodzene sa očakáva , že zaujmeme stanovisko-To správne stanovisko-a bez zbytočných otázok. To všetko nám začne vytvárať v hlavách množstvo otázok, pochybností, obáv alebo smútku.A poriadny zmätok.

Tohto roku nás ,,zasiahol “ zaujímavý a nebezbečno-neurčitý vírus corona! Ja som invalidná dôchodkyňa-čiastočná-(cena tomu, kto toto rozdelenie vymyslel!), zasiahlo ma to síce doma ale ocitli sme sa aj v karanténe a do dnes si plníme potrebné obmedzenia.Svojím spôsobom sme mali šťastie, že máme dom a záhradu, tak sme v uzavretí neprepadali depresii a panike.Prestala som pozerať správy ktoré mi naháňali strach číslami o nakazených a mŕtvych , o zatvorených školách a prevádzkach. Prestali sme sa stretávať s okolím, nakupovať-čo zase až taká bieda nebola ale naraz som mala oveľa viac času uvažovať a vnímať čo sa okolo nás deje.Niečo sa začalo meniť, v našej krajine aj vo svete.Občas som sa vyjadrovala na konto nákazy, že mi to príde akoby ponad svet preletelo práškovacie lietadlo a nešťastie sa začalo! Neviem,len ma to prirovnanie napadlo! Nepočítali sa ľudia ktorí umreli na rakovinu, chrípku či cukrovku ,pri nehodách  alebo preto, že nemali nárok a peniaze na adekvátne ošetrenie! Najdôležitejšie bolo dostať ľudí z ulíc, prevádzok, škôl,z podujatí-aj zo štrajkov za zvýšenie platu alebo dostatok práce!..

Akoby nikto netušil ako sa bude situácia naďalej vyvíjať.Vírus nemizne tak ako nevymizla žiadna choroba a riziko nákaz z iných vírusov a to napriek tomu, že sa na celom svete míňajú miliardy dolárov a eur na výskum a nové liečivá a predsa ľudia zomierajú..Zastávam názor ,že ani za peniaze si všetko nekúpiš ale potom som stretla človeka, ktorý mi oponoval, že to neplatí pre tých bohatých , ktorí hýbu svetom a určujú mu smer.Síce sú na svete vymedzený čas ale môžu si dovoliť všetko, čo im dnešný výskum a veda umožňuje! A potom aby z toho nerozbolela jednoduchého invalida hlava.

Napriek tomu, že netušíme čo nás čaká, či pôjdu deti do škôl a ľudia budú mať dostatok práce a prostriedkov na živobytie, napriek tomu ,že tohtoročné záplavy narobili mnoho škôd, že sa likvidujú malé spoločnosti a firmy, že hrozí Slovensku ekonomický a dopravný kolaps, niekto sa snaží odvrátiť pozornosť občanov od drsnej reality vyvolávaním afér okolo záverečných prác našich politikov. Som nestraníčka a ani jedna vláda sa nepostavila od revolúcie na ochranu pracujúceho človeka a rodiny a dnešnú vládu pokladám za najviac najslabšiu ale akonáhle vidím, že sa na Slovensku mrhá časom, energiou a priestorom na niečo také nezmyselné ako je napísaná práca z pred dvadsiatich rokov, odpájam sa od všetkých médií.Na jednej strane, ktorý študent si v škole nepomohol ako vedel, ale na strane druhej, ak by počas rokov štúdia nepreukázal nejaké vedomosti, nebol by pripustený k záverečným skúškam.A tak sa pýtam,ako by ovplyvnilo našu ekonomickú a existenčnú situáciu v krajine, keby sa pred dvadsiatimi rokmi neodpisovalo? Mňa skôr napadlo-občas som vo volebných komisiách-že by bolo vhodné zmeniť volebný zákon tak aby sa do vlády vďaka zlepencom nedostávali ľudia, ktorí ani nedostali väčšinové hlasy a tiež že by bolo vhodnejšie upraviť kandidátky a počet strán tak aby sa kandidáti dali prelustrovať pred voľbami a po voľbách by sme nemuseli strácať čas, peniaze nás všetkých na žabomyšie vojny, ktoré nám nedajú viac sociálnych, právnych a morálnych istôt a bezpečia. Všetku svoju energiu vynaložíme na budovanie krajiny a starostlivosti o občanov. A na to že aj vládny činitelia a poslanci budú dostávať svoje platy len za odvedenú prácu tak ako všetci ostatní zamestnanci v krajine a nie za vyrábanie afér, ktoré vlastne nikde nevedú a nič neriešia!

Pred časom dostal môj manžel pokutu od NDS z pred dvoch rokov 150 eur. Vraj sme medzi Zvolenom a B.B. prešli nejaký úsek po diaľnici bez diaľničnej známky.No možno! Dnes si to už nemôžme pamätať a tak sme pokutu vyplatili.Krátko na to sa v správach objavilo, že NDS za státisíce eur postavila mosty z polí do polí a ešte chce aby si to odfinancovali obce! Tentokrát som ale úplne presvedčená, že sme okolitému svetu na smiech!! Padajú nám mosty postavené v minulom storočí a ktoré sú už roky dopravne predimenzované a bez akejkoľvek starostlivosti,občania strácajú ,,pôdu pod nohami“ kvôli obmedzeniam a nerčitosti do budúcna,záplavy ničia dediny a komunikácie a niekto, bez toho aby si dal trošku námahy a prekonzultoval to s kompetentnými, vystavia nezmyselné a zbytočné objekty, možno z peňazí EU alebo daňových poplatníkov a kto by to riešil? Jedni pred dvadsiatimi rokmi odpisovali a tí ,,zodpovednejší“majú starosť ako s popísaným papierom z minulosti naložiť! Ale čo prítomnosť?! Pokiaľ viem minulosť nemôžme zmeniť, a ani nie sme tu tak dlho aby sme strácali čas s tým, čo vo všeobecnosti nemá pre nás žiadny význam. Myslím, že potrebujeme dosť energie, času a priestoru aby sme sa naučili nedostatky -skutočné nedostatky- pomenuvávať pravým menom a odstraňovať ich! A ešte lepšie-zabrániť aby k nim  vôbec dochádzalo.