Podľa Wikipédie je právomoc ,,súhrn oprávnení a povinností,ktoré zákon priznáva danému orgánu na výkon jeho činnosti,, .Nepíše sa tam, že by akýkoľvek orgán mal neobmedzenú moc rozhodovať a neniesť zodpovednosť za výklad zákona, jeho zneužitie alebo ignorovanie povinností! Nemôže byť dobrý zákon, ktorý by ,,orgánom,, dovoľoval rozhodovať o chode krajiny alebo oblasti bez súčinností obyvateľov, aby pár jednotlivcov rozhodovalo bez akéhokoľvek výskumu a zisťovania okolností a potrieb občanov. Na Slovensku je ale takýto postup tvrdej ignorancie na dennom poriadku! Najzávažnejší je ten, že odvolaná vláda si naďalej užíva pozíciu moci a naďalej uzákoňuje zákony..
Jeden z niekoľkých samozvaných ,,štátov v našom štáte,, sú železnice slovenskej republiky! Sú vzorom svojím rozdelením a prebujnenými novovytvorenými sekciami, riaditeľstvami, úradníkmi, nepotrebnými kanceláriami, schopnosťou likvidovať hodnoty a budovania infraštruktúry v prospech spájaniu miest a obcí, dokonca hlavných miest, ignoranciou zjednodušovania dopravy a jej frekvencie, sú vzorom ako sa to za ,,veľké peniaze,, v krajine dá s požehnaním štátu a svojmoci zdevastovať!
Najnovším príkladom ktoré teoretici v Bratislave dokázali vytvoriť, bolo zrušenie veľkej železničnej stanici vo Fiľakove a nahradenie ,,zastávkou,, s jednou koľajou! Viem, že sa to dialo postupne a tie rozhodnutia znevýhodňovať a následne rušiť spoje a stanice na trati Bratislava, Zvolen, Plešivec, Košice sa zrejme dedili z jedného teoretika na druhého. Títo teoretici mali spoločné dve veci a to,že vôbec nemali predstavu, kde južné Slovensko je a potom, že skôr ako investovaťdo obnovovania spojení, tratí a rušňového či vozňového parku, treba myslieť ako financie, ktoré od štátu prídu rozdeliť medzi rozrastajúcu sa byrokratickú správu železníc! Najskôr sa rušili pre vysoké nájmy stravovacie jednotky, posúvali sa vlakové spoje tak, aby pre väčšinu cestujúcich boli nerentabilné, nenadväzovali, nesúladili s autobusovou dopravou. Nie žeby spojov pribúdalo, ale sa likvidovali aj tie, ktoré ešte boli! Zrušili sa stanice, zatvárajú čakárne, lebo niet policajtov, ktorí by riešili bezdomovcov a neprispôsobivých…A tak aby nás EU neobvinila z nehumánnosti, železnice vyhodili na ulicu cestujúcich! Smola, ak sa vrátite o druhej v noci autobusom z dovolenky alebo sa niekde potrebujete dostať, na vlastné riziko sa ponevierate takmer štyri hodiny, keď už otvoria čakáreň! je síce v hlavnom meste, ale nie je ani čistejšia,ani útulnejšia a ani vám neponúka teplé nápoje! Ale to je Hlavné mesto!
Prečo by sme sa mali čudovať vo Fiľakove, že nejaký teoretik vymyslel, že keď zrušia stanicu s depom, niekoľkými tratiami na Košice,na Maďarskú hranicu, do Budapešti, ktorá je mimochodom vzdialená asi 150 kilometrov, si povedal , že tá trať zbytočne spomaľuje ,,naše rýchlovaky,,až o desať minút! Dobrý postreh! medzi Pršou a Fiľakovom je už možno aj desať rokov pomalá cesta pre nekvalitu koľaje! Nehovoriac o Urbánke! Posledne ma ,,milo,,prekvapila cesta zo Zvolena do Fiľakova zastávky! Uhrkaným malým vláčikom sme sa ,,dodrgali,,do Lučenca! V Lučenci treba prestúpiť na Fiľakovo! ,,Drgáčik,,zo Zvolena sa vracal do Zvolena a desať minút sme mali čakať na ,,drgáčik,,z Jesenského! Samozrejme pridrgal sa asi o 14 či 15 minút. Ale to už za ním ,,letel,,rýchlik s Košíc,tak ten náš ,,drgáčik,, musel počkať! takže s Lučenca do Fiľakova zast. trvala cesta s prestupom 26 minút! nehovoriac o neskutočnej špine vo vláčiku, lebo tie motory nemajú teraz čas na údržbu a čistotu!
Mala som to šťastie cestovať vlakom po krajinách, kde vlaky chodia spoľahlivo, pravidelne, každú polhodinu, cestujúci v nich necestujú síce zadarmo ale kvalitne! Spájajú veľké mestá ale aj odľahlé kúty krajiny! Pretože každý cestujúci je dôležitý rovnako ako je dôležitý prístup do akéhokoľvek miesta! Aby niečo takéto fungovalo spoľahlivo aj u nás, nemôžu jednotlivé kraje, ich chod a potreby obyvateľov riadiť teoretici s Bratislavy, ktorý ani nemajú šajnu o fungovaní jednotlivých oblastí,a ak aj niektorú námatkovo navštívia tak na superbéčku, len aby dali do zápisu, že miesto, ktoré chcú zrušiť navštívili! A že majú právo rozhodnúť napriek požiadavkám,nesúhlasu a potrebám občanov! Stanica vo Fiľakove začína podliehať vandalizmu, rovnako ako mnoho staníc pred tým! Mohli byť z mnohých bytovky alebo mohli naďalej slúžiť ako stanice! Ale ľudia, ktorí sa nijakým spôsobom nepodieľali na ich výstavbe a starostlivosti sa rozhodli bez akej koľvek zodpovednosti k spoločnému majetku a hodnotám slúžiacim občanom a s pozície postavenia nabrali presvedčenie SVOJMOCI a presvedčili samy seba, že majú právo rozhodovať za občanov a o občanoch!
Zamyslime sa, akú zmenu v krajine chceme.pretože si myslím, že nestačia predčasné voľby, bez zmeny voleného zákona, bez pevných bodov v Ústave, bez prečistenia zákonov a o našom práve a povinnosti podieľať sa na chode krajiny!!!
Celá debata | RSS tejto debaty